fredag 23 december 2011

Länge sen sist!

Oj vad länge sen sist det var jag skrev något här.
Varför? För att det finns så himla många olika digitala verktyg att jobba med och ingenting som samordnar dem riktigt riktigt bra. Jag har som det är just nu nästan enbart använt mig av Facebook, Linked-in, hotmail, Twitter, vår webb collaboration lösning på jobbet och vanliga e-mail boxar jag har och i ärlighetens namn så är bara dessa rätt många tycker jag själv.
Jag har använt dessa verktyg för att de är enkla att använda och att det man skriver inte behöver vara en roman. Facebook - här delar jag med mig av sådant som gör mig glad eller arg genom korta meddelanden och målgruppen är till största delen mina vänner. Linked-in använder jag mest i jobbsammanhang och de flesta som finns med är nuvarande och före detta arbetskamrater, kunder och partners. Hotmail ändrar jag min status i när jag "ändå" är där samt kollar mina mail. Twitter använder jag i jobbsammanhang för att skicka ut pressreleaser och tyvärr har inte min tid räckt till för att jobba ännu mer kreativt med det verktyget vilket jag GÄRNA skulle vilja. När det gäller mitt företags webb collaborations lösning kan jag bara säga att det verktyget älskar jag för det förenklar min vardag otroligt mycket genom att jag kan visa bilder för andra så enkelt (känns som om jag gör reklam nu och det gör jag väl lite). Och så vanliga e-mail som jag använder varje dag både privat och som arbetsverktyg.
Om jag tittar på ovan verktyg inser jag att jag mindre och mindre använder min mobil för att kommunicera med alla jag känner privat. Man ringer någon gång ibland men är ändå uppdaterad eftersom jag enkelt när som helst kan gå in i deras profil på Facebook för att se senaste nytt om dem. Däremot använder jag mobilen fortfarande mycket på jobbet, men mest i olika telefonkonferenser och tillsammans med verktyg för att visualisera olika saker på webben.Den fasta telefonen hemma är det aldrig någon som ringer på längre, inte ens mamma som har insett att om hon vill nå mig är det mobilen som gäller.
Mitt sätt att kommunicera och umgås med människor har ändrats otroligt mycket i och med alla digitala medier som har tillkommit - undras vad som ligger på lut framöver när det gäller olika kommunikationskanaler och hur det kommer att påverka mitt sätt att kommunicera med andra.

God Jul och Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar