onsdag 29 januari 2014

Jag gillar inte människor som är oärliga!!

Jag och min man har vänner som han och några hantverkare byggde om ett kök till. Egentligen var det inte bara ett kök utan i princip hela deras lilla etta som gjordes i ordning. Allt från golv till väggar och tak samt belysning och avlopp mm. Det enda man inte gjorde om var att måla inne i garderoberna och byta ut kaklet i badrummet. Allt var så himla bra och paret var så nöjda med det jobb man la ner. De bjöd till och med in oss på en brunch för att fira att allt var klart. MEN..så kom det till att betala. Där tog det tvärstopp. Och efter lång tid utan att få betalt (våren 2013) har vi insett att det här djävla (ursäkta språket) inte kommer att betala. Och jag har nog tyvärr insett att vi borde ha förstått det här redan från början då mannen i förhållandet har haft företag som har gått i konkurs, kanske bolag som han med flit har valt att köra i botten för att kunna plocka ut pengar från bolaget. Nu har de sålt lägenheten och fått bra betalt. Men inte har de betalat något till min man eller de hantverkare som har gjort jobbet. Fy faan, jag tycker deras handlande är under all kritik och jag hoppas att de kommer att få sota för det när de står vid Pärleporten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar